آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل روی آیفون و اندروید

آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل
5/5 - (1 امتیاز)

در صورتی که با دنیای ویدیو گیم آشنا باشید، میدانید که کالاف دیوتی جزو یکی از بزرگترین و محبوب ترین آی پی های شوتر اول شخص در بازار بازی های ویدیویی میباشد. اولین نسخه بازی های کالاف دیوتی توسط استودیو اکتیویژن بلیزارد در سال 2003 با نام Call of Duty منتشر شد.

از آن سال به بعد نسخه های متعددی از این بازی برای کنسول ها و کامپیوتر عرضه شدند. امروزه که گوشی های هوشمند تبدیل به جزئی جدایی ناپذیر در زندگی انسان های مدرن شده اند، استودیو اکتیویژن نیز نسخه موبایل محبوب ترین سری بازی های خود یعنی کالاف دیوتی را در سال 2019 برای سیستم عامل های اندروید و IOS عرضه کرد.

درصد بالایی از کاربران با مشکلات مختلفی حین نصب این بازی مواجه شده بودند. در ادامه با آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل روی سیستم عامل های اندروید و IOS همراه ما باشید.

آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل

آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل روی اندروید

اولین نکته ای که قبل از دانلود و نصب بازی کالاف دیوتی موبایل باید در نظر داشته باشید، سخت افزار مورد نیاز این بازی برای اجرای روان است. این بازی از نظر گرافیکی سنگین بوده و نیاز به سخت افزار قوی خواهد داشت. همچنین حجم بازی Call of Duty Mobile، 2 گیگابایت میباشد. به همین دلیل هم حتما قبل از نصب چک کنید که حافظه داخلی گوشی شما خالی باشد.

دانلود بازی؛ نخستین گام شما قبل از شروع مراحل نصب بازی

در صورتی که جست و جوی کوتاهی در اینترنت انجام دهید، با سایت های مختلفی روبه‌رو خواهید شد که لینک های این بازی را برای دانلود قرار داده اند. پیشنهاد ما به شما گیمر های عزیز این است که فایل نصبی بازی را از سایت های معتبری مانند فارسروید، گوگل پلی، بازار و مایکت دانلود نمایید. به منظور دانلود بازی از گوگل پلی، پس از اتصال به یک وی پی ان قوی و پرسرعت، وارد نرم افزار آن شوید و نوار جست و جوی بالایی نام Call of Duty را سرچ کنید. سپس روی آیکون بازی کلیک نمایید و گزینه Install را بزنید.

به دلیل حجم بالای بازی، مدت زمان نسبتا زیادی طول خواهد کشید تا بازی دانلود و روی گوشی شما نصب شود. در صورتی که بازی را از پلتفرم هایی مثل مایکت، بازار و یا گوگل پلی دانلود کنید، فایل APK آن نیز به طور خودکار روی گوشی شما نصب خواهند شد، اما چنانچه بازی را از سایت دانلود نمایید، نیاز خواهید داشت تا بازی و فایل نصبی آن یا همان APK را به صورت جداگانه دانلود و نصب کنید.

آموزش نصب فایل APK کالاف دیوتی موبایل

تا این قسمت از مقاله آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل، با نحوه نصب این بازی از طریق پلتفرم های گوگل پلی و… آشنا شدید. حال نوبت به راهنمای نصب فایل APK بازی میرسد.

نصب فایل APK کار چندان سختی نیست، اما بسیاری از گیمرها حین استخراج و کپی کردن آن به مشکل میخورند. اولین اقدام شما قبل از آنکه مراحل استخراج فایل APK را شروع کنید، فعال کردن مجوز نصب فایل از منابع خارجی میباشد. این مجوز اقدام امنیتی است که جلوی نصب بدافزار ها را روی گوشی شما میگیرد.

در ویدیو های آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل روی اندروید اشاره شده است که برای صدور این مجوز ابتدا نیاز دارید تا به تنظیمات گوشی خود بروید. سپس با اسکرول به سمت پایین، روی گزینه Security کلیک نمایید. در ادامه وارد بخش Unknown Sources شوید و مجوز نصب فایل هایی با منابع خارجی را به مرورگر خود دهید. حالا میتوانید فایل APK و بازی را روی گوشی خود نصب کنید.

در صورتی که مراحل بالا را انجام دادید، نوبت شروع مراحل استخراج فایل APK است. به منظور انجام این کار وارد فایل منیجر گوشی خود شوید. در صورتی که از کارت حافظه یا رم استفاده میکنید، انتخاب نمایید که قصد دارید فایل نصبی بازی در حافظه داخلی موبایل نصب شود و یا در کارت حافظه. در هر صورت فایل نصبی بازی را در هر مسیری که دوست دارید استخراج و سپس نصب کنید.

در ادامه نیاز دارید تا مطابق آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل، در مسیری که بازی را نصب کرده اید به دنبال پوشه Android بگردید. درون این پوشه، فولدری به نام OBB وجود دارد. چنانچه این پوشه در فولدر Android نبود، آن را ایجاد کنید. سپس فایل دیتای بازی را استخراج کنید و فایل com.activision.callofduty.shooter را داخل همین پوشه انتقال دهید.

پس از آنکه تمامی مراحل بالا را به دقت انجام دادید، میتوانید وارد بازی شوید. دقت داشته باشید که بازی کالاف دیوتی موبایل، یک بازی آنلاین است و بنابراین نیاز به یک اینترنت پرسرعت برای تجربه آن خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی برای کالاف موبایل در رده های مختلف

آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل روی ایفون

در صورتی که به از گوشی هایی با سیستم عامل IOS استفاده میکنید، میتوانید از پلتفرم اپ استور اپل، بازی را دانلود کنید. مشکلی که کاربران ایرانی با اپل استور دارند، نیاز به وارد کردن اپل آی دی به منظور استفاده از آن میباشد.

به همین سبب پلتفرم های جایگزینی نیز برای اپل استور در اینترنت وجود دارند. برخی از این پلتفرم ها عبارتند از سیبانه، ای پس و سایر اپ استور های ایرانی. ترجیحا در صورتی که قادر بودید، بهتر است تا کالاف دیوتی موبایل را از اپ استور اپل دانلود نمایید.

قبل از دانلود بازی دقت کنید که مطابق آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل ایفون، این بازی تنها روی آیفون سری 6s به بالا اجرا میشود.

در هر صورت، به منظور نصب بازی میتوانید وارد نرم افزار و یا سایت اپ استور مورد نظر شوید. سپس نام بازی یعنی Call of Duty را در بخش مربوط به جست و جو بنویسید. روی آیکون بازی کلیک کنید و سپس گزینه get را انتخاب نمایید. این بازی برای گوشی های آیفون حجمی معادل 2.6 گیگابایت دارد.

به همین دلیل هم برای دانلود از اینترنتی پرسرعت استفاده کنید. پس از اتمام دانلود بازی، پلتفرم آن را به طور خودکار روی گوشی شما نصب خواهد کرد. شما میتوانید با کلیک روی آیکون بازی، وارد آن شوید و از این بازی مهیج و آنلاین لذت ببرید!

نکات مهم در مورد ثبت نام و اجرای بازی

پس از آنکه بازی را روی گوشی خود نصب کردید، وارد آن شوید. در مقالات آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل اشاره شده است که کاربر برای ورود به صفحه اصلی بازی، نیاز به ساخت یک اکانت اکتیویژن و یا اکانت فیسبوک دارد. همچنین میتوانید به عنوان کاربر مهمان نیز وارد بازی شوید، اما در صورتی که قصد پیشرفت و خرید تجهیزات جدید در بازی را دارید، به هیچ عنوان از این گزینه استفاده نکنید. چرا که اگر اکانت از دسترس خارج شود یا رمز عبور آن را فراموش کنید، تمام پیشرفت های شما نیز از بین خواهند رفت!

یکی از مشکلات رایجی که کاربران حین اجرای کالاف دیوتی موبایل با آن مواجه هستند، گیر کردن نوار لودینگ روی 99 درصد است. در صورتی که شما نیز با این مشکل روبه‌رو شدید، بدانید که مشکل از اینترنت شما میباشد.

متاسفانه وضعیت اینترنت در کشور ما چندان خوب نیست و به همین سبب نیز بسیاری از گیمر ها حین انجام بازی های آنلاین با مشکلات زیادی مواجه میشوند. یکی از راه هایی که میتوان میزان پینگ اینترنت را کاهش داد، استفاده از DNS است. برای تغییر آی پی نیز میتوانید وارد قسمت وای فای گوشی خود شوید و گزینه IP setting را روی Static قرار دهید. در مرحله بعدی نیاز دارید تا یکی از DNS هایی را که در ادامه معرفی خواهیم کرد، را در بخش های مربوطه قرار دهید.

بهترین DNS هایی که برای کاهش پینگ

3 تا از بهترین DNS هایی که برای کاهش پینگ در بازی کالاف دیوتی موبایل، بسیار محبوب و کاربردی هستند:

  1. Primary: 178.22.122.100
  2. Secondary: 185.51.200

 

  1. Primary: 78.157.42.100
  2. Secondary: 78.157.42.101

 

  1. Primary: 10.202.10.10
  2. Secondary: 10.202.10.11

کلام پایانی

در این مقاله با راهنمای آموزش نصب کالاف دیوتی موبایل در خدمت شما عزیزان بودیم. در صورتی که از گوشی های اندرویدی استفاده میکنید، پیشنهاد میکنیم تا از پلتفرم هایی مانند بازار و مایکت بازی را دانلود کنید. چرا که دیگر نیازی به استخراج فایل دیتا بازی نخواهید داشت. کاربران آیفون نیز میتوانند از پلتفرم های ایرانی و خارجی نسبت به دانلود بازی اقدام کنند.

دقت داشته باشید که بازی کالاف دیوتی موبایل نیازمند اینترنت پرسرعت و گوشی با سخت افزار قوی میباشد. به منظور کاهش پینگ و افزایش سرعت میتوانید از DNS استفاده کنید. همچنین اگر احساس کردید که بازی روان نیست، از طریق تنظیمات گرافیک آن را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *